Monday, August 27, 2007

Citer yang dah basi

nih cite lama sbenrnye...masa aku cuti summer arituh

Family Day JKR 2007.eheks..kobondo nih ek.nih la agenda tahunan opis mak aku.wat ari keluarga and dis year wat kat perdana resort. 2 ari 1 mlm. Ptg tuh on da way ke perdana resort, aku singgah kat tournament pingpong JKR.kebetulan mak aku jd urusetia. Dok lepak2 bc paper smbil tunggu pengarah JKR klantan bg ucapan, ade la membe mak aku dtg. Pakcik la,,bukan makcik.tumpang2 baca paper aku skalik. Aku senyum jek la kan.nk ckp apa lagiks. Alih2 sblom aku angkat punggung blah,die tny aku soklan cepu mas . “jah beghapo doh ni?”(bhs klantan). Alih bahasa bakunye..”darjah berapa nih?”PAKCIKKK!!!!rs nk jerit jek kuat2 masa tuh. Biar pengarah yg tgh bg ucapan tuh dgr skalik.lam ati jek. Reflex imagination. Aku pon dengan sopannyer jawab “Takdop jah doh”..literallynye “Saya bukan darjah lagik”..wat pe lagik,senyum sket tros blah la..adeih..nih bukn eksiden yg 1st time berlaku..masa aku gi masjid bulan poser luh kat state college tuh..ade la sorang perempuan arab nih tegor aku.cun la.tinggi, matured. Aku pon bual la sket2 sesambil tnggu terawikh. Die tny la aku skolah mana sume. Bile aku ckp aku freshman pennstate, tros die terkejut dan tny sokln cepu mas :

Arab : How old are you?
Aku : I’m 18
Arab : Oh. I thought you are 12.

Dushhh..!rasa panahan menusuk ke dada. Lebeh mengejutkan, umur die 18 jugak kot lebeh kurg.muda lagiks la.aku dh tk igt. Nk further conversation?

Aku : What are you doing?Still studying?
Arab : No, I’m married. I follow my husband here.

Dush..panahan kedua. Dah la umur sebaya. Bezanye jauh ketara. Aku ‘kuting’ a.k.a kurang tinggi. Die tinggi. Aku tk matured. Die matured. Aku staid, die married. Yg samanye? Both of us are 18!

1 comment:

daju said...

i think i tau dia yg mane..
i think that arab girl tuh dh pregnant dh pun..
yg lawa2 tuh kan..
ala xpe yaya..comel..