Monday, April 30, 2007

puasa di sbuah ngr bernama amerika syarikat...

September 26, 2006
assalamualaikum w.b.t....
erm..nmpknye..dh lm aku tk tulis blog...bz seyh..tk thn dgn kebizian yg malanda diri walopon br masok sbulan blaja..tk jadiks senior lagiks..adeih...tp..bz nih bukn thesis statement blog aku kali nihs...thesis statement die...spt yg dinyatakn ialah...POSE DI SBUAH NGR YG BERNAMA AMERIKA SYARIKAT..
ble pk balek..aku tk pnah pose kat overc..hatta siam yg dkt gle ngn klantan..indonesia..germany...taiwan..HK..ataupon turkinistan skalipon..1st experience mmg unique...nape unik??sbb kat mesia..aku tk pnahnye mkn pizza,pasta,potato,fries ms bukak pose..yg aku tau..nasi ngn aym percik..air bandung..daging msk merah..kekadang ade kuih klantan bernama buah tanjung,jala ems atau tahi itik(aku tau korg musti tk ske ngn nm die..tp best woo)..yg pasti..manis ar..ehehe..tuh kn trade mark klantan..
namun..di ngr yg asing nih(ayt cm jiwang tk mnahan..)..aku mule mengenal erti ke'best'an mknn mesia..windu laks ble tringt..yg plg tk thn..tgk mat2 ngn minah2 saleh nih minum n mkn dpn kiter...dekk jek diorg..tau la tk pose..skali tuh pukul 1 tgh ari (waktu yg agk klimaks kalo pose..)..sorg mamat nih lalu dpn aku dgn menimati sbijik burger yg ku kira enak agaknye disebbkn ekspresi muke mamat tuh yg teramatlah syok..ku telan air liur nih..ku rasakn twr..oh..br ku sdr..ku brada dalm buln pose........
sbot psl mkn lagiks..tringt laks cite haru zawa ms nk bukak pose kat dining hall mcelwain..diceritakn ms tuh aku ngn die dtg skali(dh nmnye rumet)..aku lalu la tpt cashier tuh..swipe meal plan.pastuh blah msk la..nk amek tray nihs..skali aku tnggu..asl minah zawa nih tk masok2 lagiks..dh lm gaks tau..aku jenguk la kat kaunter tuh..nmpk laa si cashier tuh(nm die daryll) tgh ckp sth..zawa laks cm tgh thn malu smbil menekupkn muke nye ke meja kaunter..ble msk jek tros plok aku..smbil menjerit.."yaya!malu!malu!"..."asl?"..aku bertny..memule die tk nk cite ..alih2 die cite gaks..rerupernye die slh bg kad utk swipe..die bukn kasik student ID card tau..die kasik kad yg swipe kat pintu nk masok east hall luh(dak pennstate tau la kot)..yg klabu tuh..hampeh..si daryll tuh ter'swipe2' smpai 2 kali...die bajet special kad(daryll pon hampeh gaks...haha)..pastuh br minah zawa nih prasan..br la terkial2 nk tkr kad...haha..kompem daryll igt mke ko zawa..
abeh cite zawa..balek kpd mamat yg mkn burger tadiks..(tk organize tol blog aku nih)..dugaan tuh dugaan la..pose ttp jalan..sdr tk sdr..dh msk ari ke-7..cptnyer..3 minggu jek lagik ry..ntah2 musim test...adeih..haru lagiks..
haaa..kalo sebot psl test..kne la relate ngn student life yg bz...tp..tkde kne mengena ngn thesis statement..nnt digress...pn hapsah,pn ainon ngn emily(instructor ESL) marah....(windu laks kat pn hapsah ngn puan ainon)..nnt la aku wat thesis statement laen...
so..stakat ni jek la...slama 7 ari nih..kebanyakn ms kitorg mkn kat dining hall..tp smalam dpt la mkn aym masala dn roti jala ms meeting ngn MSD..fuhh..merasa gaks roti jala mesia..
salam Ramdhan kpd sumer...sanak kuarge kat mesia(mkn igt la nadiya..isk)membe2 di mesia(sjk tadika,SK SIS,SMSPP,KMNS,INTEC)...membe kat US(sume U)...dn sme warga PENNSTATE..moge kite tk nangis ry thn nih walopon jauh dr famili....waaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

No comments: