Sunday, December 23, 2007

Liku-Liku ke Maryland Part 1

smalam (dec 22 07)..aku dgn 1st timenye bertolak ke muktamar kat Maryland. asalnye nk gerak kol 10 pg..tp ade masalah sket nk sewa kereta..alih2 bertolak kol 12 lebeh.daju yg drive. lam keter tuh ade aku,nisa ngan azi.perjalanan amek ms 3 jam kot lebeh kurg..tp memandangkan state college nih dipanggil "Happy Valley",korang leh bayangkan la betapa ber'valley'nye jln yg kitorg lalu..isk...poning jugak la pale eden..melalui valley2 yg berliku tuh...

tp alhamdulillah..walopon stop dkt 5 kali sbb terlepas exit dan sebagainye...smpai jugaks la lam kol 410 pm..dh check-in sume...aku tetibe hyper sbb jumper jiha!!wuwuwu..lm gle tk jmpe ko jiha...asal jumpe ko ke aku otomatik jadiks jahat..dgn bergossip dan mengumpat ms lalu kami..ehehe

yg tragisnye...utk muktamar kali nih ade 2 hotel yg dibook sbb peserta ramai sgt..kitorg check-in kat holiday inn tp kene stay kat holiday express inn..ikot peta die ckp 2 minit jek drive..ms dr tmpt chheck-in ke holiday express...no hal la nk smpai lam 5 minit walopon bengong2 ngan jalan sbb die bg lam map...tp skali ble dr holiday express utk ke holiday inn balek..45 minit kitorg carik jalan..kes kes...sebabnye lam map bg jln pergi jek..tk bg jalan balek..apa lagi kitorg reversekan jek la..tp nih la akibatnye...kuar kol 7 mlm smpai holiday inn kol 745..ehehee..tp best sbb leh jln2 tgk suasana mlm kat maryland..tp sian kt daju la sbb die drive.

mlm tuh ade ceramah pembukaan..psl ukhwah..ustaz tuh dr indon..eh..lupe nk ckp..muktamar nih collaboration antara malaysia ngan indonesia..so ramai la peserta and penceramah dr indonesia jugaks..nih bukn motif utama citer nih.kesahnye ms tgh dgr cramah tuh..ade sorg budak keik yg comey nih asek ulang-alik dpn aku...then die stop n tny aku.."mana ibu mira"?isk..dak nih tny ibu die kt aku laks..abeh la...aku pon bantai indon jugaks la..."saya enggak knal ibu kamu..ibu kamu pakai baju apa?"..wahahha..tetibe rs terer ckp indon...lama jugaks aku tny....smpai dak tuh dh nk nanges...ehehe...alih2 aku bawak dak tuh round tmpt cramah cr mak die..seb baek jumpe..before balek hotel..aku terjumpe balek ibu mira.die ckp thanks skalik lg..pastuh aku tny la ank die yg comey tuh nama pe..eheks..kebetulan laks nm die nadiya jugaks..kes kes..tp tktau la eja cmne..

tuh la kesah mlm pertama..(sbenrye ade lg..balek bilik tuh leh laks wat projek ngan nisa tgk muvi smpai kol 12 lebeh..adeih)

No comments: